Tweede verslag - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Stefan Kerkhof - WaarBenJij.nu Tweede verslag - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Stefan Kerkhof - WaarBenJij.nu

Tweede verslag

Door: stefanvankerkhof

Blijf op de hoogte en volg Stefan

08 Maart 2012 | Australië, Agnes Water

Een rustige middag vandaag dus tijd voor een nieuw verslag te schrijven.

Vorige week zondag zijn Tom en ik naar Brisbane vertrokken. In Brisbane aangekomen stond Joost ons al op te wachten. Joost is in vijf maand niet veranderd behalve dat hij z'n baard niet meer scheerd. In Brisbane zijn we drie dagen gebleven om te wachten tot dat Thijs en Emiel kwamen. Deze drie dagen hebben we gevult door te gaan naar het Lone Pine Koala Sanctuary (een dierentuin waar tamme koala's, kangoeroes en nog enkele typische Australische dieren zitten), onze kleren uit te wassen en zwemmen in de lagune(een aangelegd strand in het centrum van de stad).Onze laatste avond in Brisbane zijn we met z'n drieen wezen stappen. Deze avond kwam Thijs en Emiel aan, zij konden dus uit het vliegtuig meteen aansluiten tijden het stappen.

Na een goede nachtrust zijn we de volgende ochtend vertrokken naar Byron Bay. Vanaf nu hoeft er niet meer met het openbaar vervoer te worden gereisd, maar met de door Joost gekochte auto. De auto is niet heel groot maar wij vijf en onze bagage past er precies in. In Byron Bay zijn we twee dagen gebleven. Byron Bay is een echt backpackers plaatje, bekend om het strand en het uitgaansleven. Deze twee dingen hebben we dus ook gedaan, op het strand liggen en uitgaan. Dit was dus ook de eerste keer in ons leven dat we Joost zat zagen.

Na Byron Bay zijn we weer verder gereden naar Surfers Paradise. Net zoals Byron Bay zijn het strand en het uitgaansleven ook hier de twee belangrijkste dingen. Echter lijken deze twee plaatsen totaal niet op elkaar. Byron Bay is een klein dorp waar een ontspanne zweer hangt met enkele kroegen. Surfers Paradise is een grote stad met tientallen wolkenkrabbers, duizende toeristen en grote discotheken.

Na een dag de stad verkennen en een avond te hebben gestapt hebben we Surfers Paradise verlaten en naar Hervey Bay vertrokken. Tijdens deze autorit van vijf uur kregen we te maken met iets dat we in Australie nog niet hadden gezien, namelijk regen, en niet zo weinig ook. Ook kwamen we tijdens deze rit erachter dat de door joost gekochte Mazda het aardig moeilijk had met het gewicht van ons en onze bagage.
Hoe noordelijker je gaat in Australie hoe slechter de wegen worden. Door het slechte weer kon Joost enkele gaten in het asfalt niet ontwijken waardoor we regelmatig een klap hoorde van de vering.

's Avonds in Harvey Bay aangekomen was het nog steeds hard aan het regenen en ook de volgende morgen was de regen nog steeds niet gestopt. We waren naar Harvey Bay gekomen omdat vanuit hier boten vertrekken naar het grootste zand-eiland ter wereld: Fraser Island. Door het weer was het echter moeilijk om er te komen en een trip te boeken van 250 euro te boeken terwijl het hoost, was ons iets te gortig. Na kort beraad besloten we dus maar weer verder te rijden. Deze keer naar Agnes Water.

Ook dit was weer een autorit van 5 uur. Doordat de vorige autorit bleek dat de vering van de auto het moeilijk had, moesten we meer gewicht in de voorkant van de auto plaatsen. De oplossing was dat de de zwaarste van ons voorin de auto gingen zitten en er enkele koffers bij de bijrijder moest worden geplaatst. Vanaf nu rijdt Emiel, zit Thijs tussen de tassen en koffers op de bijrijdersplek en zit Joost, Tom en ik achterin.

In Agnes Water aangekomen bleken we de juiste keuze te hebben gemaakt door Hervey Bay te verlaten. In Hervey Bay bleken verschillende wegen te zijn ondergelopen terwijl in Agnes Water de zon schijnt en het zo rond de 30 graden is.

We zijn naar Agnes Water gegaan omdat je in deze plaats goede en goedkope surf-lessen kan nemen.
Dit hebben we gedaan. Vanochtend hebben we allemaal onze eerste surfles gehad. Het was zwaarder en moeilijker dan verwacht, maar ontzettend leuk om te doen. Deze middag zijn we aan het uitrusten. Morgen staat er een autorit van 10 uur op het programma naar Airlie Beach.

• 08 Maart 2012 - 18:16

Joep :

Stef, waar blijft die foto met een volgepropte auto? :P En geen last van overstromingen daaro? Keep us updatet!

Groeten, je neef(je)

• 08 Maart 2012 - 20:49

Hanny:

Hoi Stef,
    Fijn om te lezen dat jullie genieten. We horen wanner jullie je surfkunsten demonstreren? :-p

• 08 Maart 2012 - 22:46

Maarten En Wilke:

Ha Stef,

Leuk verhaal om te lezen en fijn dat jullie je daar goed vermaken met z'n vijfen! We zijn benieuwd naar de foto's:-) Veel plezier nog!!

Groetjes,

Maarten en Wilke

• 09 Maart 2012 - 17:33

Inge:

Hoi Mannen.

Leuk verslag. En fijn om te horen dat het goed gaat. Wel een beproeving voor het autootje! En is iedereen nu al een echte surfer met een mooi gebronsd lichaam? Wil wel een foto zien van jullie alle vijf op de surfplank. Nog heel veel plezier.

Groeten Inge

• 09 Maart 2012 - 19:07

Hennie:

Hallo Stefan en de rest
    Leuk die verhalen te lezen wat jullie allemaal doen en meemaken het lijkt me wel leuk om eens wat foto's te zien met wat voor een auto jullie nu wel rond toeren geniet nog van de laatste week samen
    groetjes uit Hernen
    Hennie

• 10 Maart 2012 - 17:39

Ivonne En Martijn:

Nog veel plezier jongens! Ivonne en Martijn

• 12 Maart 2012 - 21:34

Alex:

Haha vette bak man. ook ik ben zeer benieuwd naar de foto's en verhalen;-)

• 12 Maart 2012 - 21:47

Bas&Mandy:

Klinkt goed joh! Geniet ervan!