De eerste week - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Stefan Kerkhof - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Stefan Kerkhof - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: stefanvankerkhof

Blijf op de hoogte en volg Stefan

27 Februari 2012 | Australië, Brisbane

De eerste week van de reis zit erop tijd voor een verslag.

Op zaterdag 18 februari om 10.30 uur begon ik samen met Tom aan de vliegreis naar de andere kant van de wereld. De vlucht was lang en vermoeiend maar viel voor de rest allesinds mee. Na een tussenstop op het immens grote vliegveld van Singapore landden we op 19 februari om 18.00 uur plaatselijke tijd in Sydney.

Om 20.00 uur kwamen we aan bij het hotel en een uur later vermoeid van de vlucht sliepen we al. Dit zorgde ervoor dat we de volgende ochtend om 5.30 uur wakker werden en dus een lange dag hadden te vullen. Op deze dag zijn we Sydney in gegaam en hebben alle hotspots van Sydney bezocht, waaronder de Harbor Bridge, Opera House, Sydney Tower(een hoge toren waar vanuit je de hele stad kan zien) en de Royal Botanic Garden. De Royal Botanic Garden is een park in het centrum van Sydney. In dit park viel op hoe sportief de meeste Australiers zijn. We liepen namelijk rond 12.00 uur in dit park rond toen het hele park volliep met hardlopers, rond 13.30 uur waren ze allemaal weer weg. Blijkbaar gaan de werknemers hier hardlopen in hun pauze.

De volgende dag hebben we Sydney al weer verlaten en zijn we vertrokken naar Katoomba. Dit plaatsje steld niet veel voor maar is het centrum van het grote natuurpark: Bleu Mountains. Na een treinreis van 2 uur kwamen we aan in Katoomba. Hier moesten we nog op zoek naar een plek om te slapen, en hebben het eerste hostel gepakt dat we tegenkwamen. Vervolgens zijn we direct het natuurpark in gegaan en een wandeling van 4 uur gemaakt. Lopen door een regenwoud bleek toch iets zwaarder te zijn als door de Nederlandse bossen. 's avonds weer terug in het hostel bleek dat we een behoorlijk vies hostel hadden uitgekozen. Deze viezigheid en doordat er een hard snurkende Duitser op onze kamer lag, zorgde ervoor dat het een nacht werd met weinig slaap.

De volgende morgen om 7 uur zaten we alweer in de trein naar onze volgende bestemming, namelijk Newcastle. Hier aangekomen bleek dat we door de slechte nachtrust en de waarschijnlijke jetlag er behoorlijk doorheen zaten. Hierdoor besloten we een goed hotel te boeken zodat we bij konden slapen. Deze dag hebben we niet veel meer gedaan als door de stad gewandeld.

De volgende ochtend zijn we op pad gegaan waarvoor we naar Newcastle kwamen, namelijk de wijngaarden van Hunter Valley. Deze wijngaarden bleken echter moeilijker te vinden dan verwacht. Na een treinreis, twee busritten en nog een uur lopen kwamen we de eerste wijngaard tegen. Hier zijn we opgelopen om enkele foto's te schieten. Toen we iets verder liepen kwamen we de eigenaar tegen van de wijngaard, hij stelden voor om enkele van de dioor zijn bedrijf geproduceerde wijnen te proeven. Dit hebben we gedaan en na 8 wijnen geproefd te hebben, had hij ons en hebben we maar een fles gekocht. Vervolgens zijn we we begionnen met de terugreis naar het hotel.

De volgende dag zijn we weer verder gereisd en hebben Newcastle verlaten. Na een dag reizen met de trein kwamen we 's avonds aan in Port Macquirie. Ook jier moest weer naar een plek om te slapen worden gezocht. We besloten na de slechte ervaring van het vorige hostel toch weer voor een hostel te kiezen. Deze keuze viel gelukkig beter uit. Het was een gezellig hostel en een stuk schoner als de vorige. Im Port Maquirie hebben we de volgende dag 's morgens een ziekenhuis voor koala's bezocht en 's middags aan het strand gelegen.

Als we een ding hebben gemerkt in Australie is het dat je je snel verkijkt op de afstand. Het land is zo groot. Zo zijn we nu op weg naar Brisbane, een treinreis van 5 uur en vervolgens een busrit van 3,5 uur. Brisbane is de plaats waar we met Joost hebben afgesproken, en waar ook Thijs en Emiel naar toe komen. Vanaf dan reizen we dus met z'n vijfen.

• 27 Februari 2012 - 07:35

Alex:

He stefan en Tom,

Leuk verhaal, zal het blijven volgen!
    NEC doet het trouwens beter als jij niet bent kijken hahah.

Gr,
    Alex

• 27 Februari 2012 - 20:55

Hanny:

Hoi Stef,

Dit verslag is het lange wachten waard hoor. Mooi om te lezen dat jullie het naar je zin hebben. Veel plezier de komende weken met z'n 5en en we blven je volgen.

Veel groeten uit Puiflijk

• 28 Februari 2012 - 07:44

Ingrid Van Doornik:

He Stef,

Wat geweldig dat jullie dit doen. Heb met smaak je reisverslag gelezen, erg leuk. Ik blijf 't volgen.

Groetjes ingrid

• 28 Februari 2012 - 10:59

Jacqueline:

Hoi Stefan,
    Leuk om het verslag te lezen. Jullie zullen wel veel te vertellen hebben als jullie thuis zijn. Doe de groeten aan Tom en zeg hem maar dat het nu thuis wel erg stil is zonder hem.
    Groetjes Jacqueline

• 28 Februari 2012 - 19:47

Hennie:

Hallo Stefan en de rest.
    Fijn dat jullie het zo goed naar e zin hebben en dat je al zoveel gezien hebt ik vind het ook leuk dat we je nu kunnen volgen.
    Jacguline ook bij ons in huis is het erg stil zonder onze Stef.
    Alex nu ik mee geweest ben naar NEC winnen ze met 4-0
    Wij blijven jullie volgen.
    Groetjes Hennie en Hans

• 28 Februari 2012 - 21:24

Anja Van Doornik:

Hey Stefan leuk wat van je te horen...lezen bedoel ik. Toen ik de foto van het Opera gebouw zag moest ik meteen denken aan kater Rex van een client, een dikke rode kater met megaklitten op z'n rug (was een behoorlijk misvormd beest, toen ik 'm eerste keer zag dacht ik dat t een of andere vreemde vogel was)en ja je raadt het mischien al in de vorm van die punten van het Operagebouw. Wij hadden een foto gemaakt van de kater en een plaatje van internet van het Operagebouw......Zoek de 10 verschillen! Mevr kon er gelukkig wel om lachen.
    Mischien weet je 't al maar NEC heeft mert 4-0 gewonnen en het was een mooie wedstrijd aldus Jan.
    Hier alles OK, Geniet van alle ervaringen en de groeten aan de rest die binnenkort aansluit.
    Ik kijk uit naar het volgend verslag Doeiiiiiiiii
    Anja en de rest van de fam.

• 29 Februari 2012 - 20:21

Willie En Belinda:

Hallo Stefan en Tom en dadelijk de rest,

Leuk om je zo te kunnen volgen.
    Heel veel plezier in dat prachtige land.
    En veel foto's plaatsen wah, dat is leuk.
    Groet van ons allemaal uit Bergharen.
    Willie Belinda, Joep Sanne Pleun
    O,ja ik was er ook bij toen NEC won met 4-0... :-)

• 03 Maart 2012 - 08:18

Inge:

Hoi Stefan en de rest

We zitten te wachten op leuke en spannende verhalen . Zeker nu jullie met z'n vijven zijn. Met een paar foto's erbij natuurlijk. En wie is nu de Bob?

Groeten Peter en Inge