Alleen verder - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Stefan Kerkhof - WaarBenJij.nu Alleen verder - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Stefan Kerkhof - WaarBenJij.nu

Alleen verder

Door: stefanvankerkhof

Blijf op de hoogte en volg Stefan

22 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Vanalles weer te melden, dus tijd voor het derde verslag.

Vorig verslag ben ik geeindigd met dat we met z'n vijfen waren wezen surfen in Agnes Water. De dag daarop zijn we verder noordwaarts gereden naar Airlie Beach. Een dagvullende autorit van 10 uur. Aangekomen in Airlie Beach hebben we een 3 daagse boottocht geboekt. De boottocht voer ons tussen de White Sundag Islands, eilanden met witte stranden midden in het Great Barrier Reef. Tijdens de boottocht hebben we de mooiste plekken van de eilanden gezien en gesnorkeld tussen het koral en de vele vissen. Het slapen op de boot was niet bepaald comfortabel, maar voor de rest was het zeker de moeite waard.

Na de ervaring op de boot stond er weer een autorit van 10 uur op het programma. Deze rit ging naar het eindpunt van onze Australie trip, namelijk naar Cairns. In Cairns hadden we de pech dat het regenseizoen net was begonnen. Dit betekend dat het zo'n driekwart van de dag aan het regenen is. Helaas hebben we in Cairns dus niet zo veel kunnen doen. Wat we wel gedaan hebben is de stad doorlopen, uitgegaan en een een dag zijn we watervallen in de omgeving gaan bezichtigen. Er zaten zaten enkele mooie watervallen tussen, alleen regende het ook deze dag. De terugweg van dit uitje werd nog wel een avontuur, want net toen we op een berg boven aankwamen begon de auto te roken. Na onderzoek bleek de koelvloeistof op te zijn en de v-snaar was gesprongen. Het probleem met de koelvloeistof konden we oplosen maar met de v-snaar niet. Omdat de accu nu niet werd opgeladen moesten we met zo min mogelijk stroom te verbruiken van de berg af zien te komen. We hebben het uiteindelijk gehaald, maar het was een avontuur op zich.

Na vier nachten in Cairns was het voor Tom en mij alweer tijd om afscheid te nemen van Joost, Emiel en Thijs. We zijn terug gevlogen naar de stad waar we zijn begonnen, namelijk Sydney. Na een nacht in Sydney te hebben geslapen moest er ook afscheid worden genomen van Tom. Hij vloog terug naar Nederland. Alleen heb ik nog een dag en een nacht in Sydney verbleven waarna ik Australie vaarwel kon zeggen en naar Nieuw-Zeeland ben vertrokken. De vlucht van Sydney naar Auckland was bijzonder omdat deze met het grootste pasagiervliegtuig op dit moment was, namelijk de Airbus A380. Het vliegtuig was echter voor nog geen kwart gevuld, wat betekende dat ik drie stoelen voor mezelf had.

Aangekomen in Auckland heb ik een hostel in het centrum gezocht. Het was dit weekend behoorlijk druk in Auckland en voor het hostel moest ik ook meer afrekenen als stond aangegeven. Het bleek een bijzonder weekend te zijn hoorde ik later van een van mijn kamergenoten. De Volvo Ocean Race was namelijk in Auckland en zaterdag was het Sint Patricksday, mij zei het beidde helemaal niets. Na navraag en later ook zelf te hebben gezien blijkt de Volvo Ocean Race een race om de wereld te zijn tussen 6 zeilboten, en is Sint Patricksday een soort carnaval voor Ieren. In elke stad waar een behoorlijk aantal Ieren wonen wordt het gevierd. Mijn weekend heb ik dus gevuld met naar de Volvo Ocean Race te kijken, de optocht van Sint Patricksday te bekijken en de Skytower in te gaan. De Skytower is een toren van 330 meter waarvanuit je de stad kunt overzien.

Zondagavond heb ik de bus gepakt en ben ik naar het gastgezin toe gegaan waar ik de komende vier weken zal verblijven. Het gastgezin bestaat uit een vader, moeder en een zoontje van 9 jaar. Het gezin komt oorsprokelijk uit Samoa, maar op de vader na spreken ze goed Engels. Bij dit gastgezin verblijft ook een jongen uit Oostenrijk en een meisje uit Japan. Afgelopen maandag ben ik begonnen met de vier weken durende lessen in Engels. De klas waar ik bij ingedeeld ben is voor gevorderde. Hier ben ik opzich wel trots op alleen betekende dit wel dat bijna de helft van mijn klas uit Nederlanders bestaat. We proberen echter onderling wel gewoon Engels te spreken.

Aankomend weekend is de bedoeling om enkele plekken in Nieuw-Zeeland te bezoeken, want tot nu toe heb ik alleen pas Auckland gezien.


  • 22 Maart 2012 - 14:00

    Hennie:

    Stefan een mooi verslag je mag ook best trots op je zelf zijn dat je bij de gevorderde voor engels bent ingedeeld want daar heb je ook veel voor gedaan
    Het vliegtuig is erg relex zo te zien tot het volgende verslag

    Hennie

  • 22 Maart 2012 - 18:42

    Andre Van Doornik:

    Hallo Stefan,

    Wat fantastisch om jou verhalen en belevenissen te lezen.
    Hartstikke leuk zoals je verteld.

    Ik kijk al uit naar het volgende verslag

    Gr Andre.


  • 22 Maart 2012 - 20:48

    Alex:

    Weer een mooi verhaal!

    Leuke dames in je klas?:P

    Groeten,
    Alex

  • 23 Maart 2012 - 08:04

    Wilke:

    Ha Stefan,

    Leuk verhaal weer! Succes de komende weken nog met de Engelse lessen en veel plezier!!

    Groetjes,
    Wilke

  • 23 Maart 2012 - 18:51

    Gebr. Peters Hernen:

    Hallo Stefan.
    Fantastisch om de reisverslagen te lezen van de andere kant van de wereld ofwel Douwn Under. Zo te zien vermaken jullie je daarwel. Het gaat jullie allen goed en succes met het Engels leren. Verder nog een fijne vakantie gewenst en tot het volgende reisverslag. Groetjes vanuit Hernen. Vrijdag maart 23 2012 19.50 uur Nederlandse tijd.

  • 23 Maart 2012 - 23:13

    Hanny:

    Hey Stef, klinkt weer goed. Veel succes met je lessen, nog even en je spreekt straks Engels als een echte Engelsman!
    Veel fun en we kijken alweer uit naar je volgendw verslag.

  • 25 Maart 2012 - 16:23

    Willie En Belinda:

    Hallo wereldreiziger, dat zijn wel andere afstanden als Hernen, Schaarweide, Bergharen ;-)
    Mooi om je verhalen te lezen en de foto's te zien. Maak er veel want die zijn leuk. Blijf het verslag wel in het nederlands schrijven! Tot de volgende keer weer. Willie Belinda en kids

  • 25 Maart 2012 - 18:16

    Steve:

    Alles goed daar zo te zien. Het sporten alweer een beetje opgepakt? Mijn terugvlucht is prima verlopen, had alleen wel veel meer last van de jetlag als de heenweg. Maargoed, kleinigheidje hou je toch.

    Groeten,

    Reijers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Mei 2012

Even omschakelen

20 April 2012

Zuider-eiland

05 April 2012

Engelse cursus en weekendtrips

22 Maart 2012

Alleen verder

08 Maart 2012

Tweede verslag
Stefan

Actief sinds 17 Feb. 2012
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 18771

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2013 - 07 Maart 2014

Reis rond de wereld

18 Februari 2012 - 27 Mei 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: