Even omschakelen - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Stefan Kerkhof - WaarBenJij.nu Even omschakelen - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Stefan Kerkhof - WaarBenJij.nu

Even omschakelen

Door: stefanvankerkhof

Blijf op de hoogte en volg Stefan

03 Mei 2012 | Cambodja, Khett Siem Reab

Allereerst iedereen bedankt voor de reacties en felicitaties. 

Het is al weer even geleden en ik heb inmiddels al weer veel gezien en gedaan. Het gaat dus lastig worden om alles samen te vatten, maar laat ik het proberen.

Het vorige verslag heb ik geschreven in Queenstown, daar ben ik vervolgens nog een dag gebleven. Die dag ben ik een berg opgelopen waar van je een mooi uitzicht had over Queenstown. Na Queenstown ben ik weer op de bus gestapt om naar Intercargill te gaan. De bus ging hierheen omdat je vanaf daar een boot kan pakken naar Stewart Island. De prijs voor deze overtocht was voor mij en voor bijna al de andere in de bus iets te gortig. Ik besloot dus zoals de meeste deden in Intercargill te blijven. In Intercargill ben ik met een paar mensen uit de bus, naar een zwembad geweest en hebben met iedereen die in Intercargill bleef 's avonds gekookt en gegeten. De volgende dag hebben we de hele dag in de bus gezeten en kwamen 's avonds aan in Gunn's Camp. Na hier een nacht te zijn verbleven zijn we naar Milford Sound gereden. Milford Sound is een fjord en word gezien als een van de mooiste plekken in Nieuw-Zeeland. Met een boot zijn we door Milford Sound gevaren waarbij je de vele natuurschoon kon zien en ook hebben we enkele zeehonden kunnen spotten. In Milford Sound zag ik bij toeval ook Joost weer. Hij had op de zelfde tijd als mij ook een rondvaart, alleen wel met een andere maatschappij. Na Milford Sound ging mijn bus weer terug naar Queenstown, dezelfde plaats als Joost naar toe wou rijden. We spraken af bij een hostel in Queenstown en zijn 's avonds met z'n tweeën wezen stappen. 

Na een korte nacht kon ik voor de derde keer deze vakantie afscheid nemen van Joost, en ben ik met de bus verder gegaan naar Mount Cook. Dit is een natuurpark waar de hoogste berg van Nieuw-Zeeland in ligt. Deze berg heeft de naam Mount Cook (hoe verzinnen ze het). In Mount Cook heb ik met enkele personen uit de bus een wandeling door het gebied gemaakt. Tijdens de wandeling had je een mooi uitzicht op de besneeuwde gebergtes. De volgende dag zijn we weer verder gereden naar Rangitata. In Rangitata was de bedoeling dat je ging raften, maar ook hier voor lag de prijs behoorlijk hoog. Ik besloot dus (zoals bijna iedereen deed) dit niet te doen. Die middag hebben we gevuld met een potje Monopoly te spelen.

De volgende dag moest ik nog twee uur in de bus zitten waarna ik aankwam in Christchurch. Christchurch was het beginpunt en tevens ook het eindpunt van mijn rondreis door het zuider-eiland van Nieuw-Zeeland. In Christchurch heb ik de dag volgemaakt waarna om 3.15 uur 's ochtend mijn wekker al weer ging, voor mijn vlucht naar Bangkok. 

Na 13 uur vliegen en een tussenstop van 4 uur in Sydney, kwam ik 's avonds aan in Bangkok. Een taxi heeft me vervolgens naar een hotel gebracht, waar ik al snel in slaap ben gevallen. De volgende ochtend was het tijd om Bangkok te ontdekken. De omschakeling was groot! Enkele dagen geleden liep ik nog tussen de besneeuwde bergen in een dunbevolkt gebied, en nu was ik in een stad met rond de 10 miljoen inwoners waar het zo'n 40 graden is. Die dag heb ik een boottochtje door Bangkok gemaakt en enkele tempels in Bangkok bezocht, waarvan Grand Palace de bekendste is. De volgende dag heb ik de tempel Wat Pho Bezocht en ben naar het centrum van Bangkok gegaan om enkele aankopen te doen. De prijzen in Thailand liggen een stuk lager als in Nederland. Mijn bagage is dus weer een stuk aangevuld. Wel vermoeiend in Bangkok is dat er over alles onderhandeld moet worden. Voor elke aankoop,taxirit of ritje met tuk tuk moet je eerst een tijd over de prijs onderhandelen. Er word standaard te veel gevraagd en je moet dus maar gokken wat een normale prijs is en wat je er voor biedt. Ik besloot overal dus maar laag op in te zetten. Af en toe leverde dit boze blikken op, maar soms werkte het ook. Zo bood iemand mij een beschilderd doek aan voor 500 bath(€12,50) en na een tijdje onderhandelen kreeg ik het voor 40 Bath(€ 1,-). 

Na twee dagen en drie nachten in Bangkok te zijn gebleven zat mijn bezoek aan Thailand er al weer op, en ben ik met een bus naar de grens van Cambodja gegaan. Nadat ik een visum had bemachtigd en succesvol door de douane was gekomen, heb ik de bus naar Siem Reap gepakt. Siem Reap is bekend omdat dicht in de buurt hiervan het grootste tempelcomplex van de wereld ligt, namelijk Angkor. Angkor is zo'n 400 vierkante kilometer groot en bestaat uit tientallen verschillende tempels, waarvan Angkor Wat de populairste is. In een van de tempels is de film 'Tomb Raider' opgenomen. De volgende dag heb ik enkele van deze tempels met een gids bezocht. Omdat ik het zo mooi vond en nog lang niet alle tempels had gezien besloot ik de volgende dag(vandaag) nog een bezoek te brengen. In het guesthouse waar ik verblijf kreeg ik te horen dat de zonsopkomst bij Angkor Wat de moeite waard was. Vandaag ging dus om 4.30 uur mijn wekker om dit te zien. Na de zonsopkomst te hebben gezien heb ik nog enkele tempels op het terrein bezocht. Bij elke tempel die ik zie blijf ik me verbazen hoe ze het hebben gemaakt. Om even aan te geven hoe mooi ik deze tempels vind: ik heb deze vakantie tot nu toe ongeveer 1500 foto's gemaakt, daarvan zijn er 200 van afgelopen twee dagen.

Morgen vertrek ik naar Phnom Penh(de hoofdstad van Cambodja) voor twee dagen, om vervolgens de grens over te gaan naar Vietnam.

Groeten,
Stefan   

  • 03 Mei 2012 - 14:04

    Hennie:

    Hallo Stefan wat een mooi verhaal weer en de foto's prachtig.
    Groet je ouders Hans en Hennie

  • 03 Mei 2012 - 15:58

    Anja Van Doornik:

    Hey Stefan
    liep even een beetje achter met lezen maar ben weer bij.
    Als ik dat zo lees met onderhandelen over de prijzen van alles wat je koopt zou dit DE place2be voor jullie pap zijn...en Hennie past zich vast aan!! Haha.
    Van ons natuurlijk ook nog hartelijke felicitaties met je verjaardag. Een week van tegenstellingen.
    Mooie foto's en verslagen, ervaringen om nooit te vergeten.
    Geniet nog van de resterende reistijd en vele groeten
    Anja & jan, de meiden en Jaap
    ....Enne, het Wilhelmus in dat wikkelrokje....lijkt me ook wel byzonder om op een familiefeestje voor te dragen!!

  • 05 Mei 2012 - 18:38

    Hanny:

    Hoi Stefan,

    Allereerst alsnog gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoop dat je een leuke dag hebt gehad, Wij hebben in elk geval op jou gezondheid ( en die van de koningin natturlijk) een borrel gepakt, of twee, of drie, of...

    Er staan weer prachtige foto's bij je verslag en ik lees dat je echt de zoon van je vader bent. Dat pingelen heb je niet van een vreemde.
    Heel veel plezier nog, geniet van je laatste weken en tot snel.

    Veel groeten vanuit Puiflijk.

  • 13 Mei 2012 - 18:46

    Reijers:

    Steve,

    Ziet er echt supervet uit allemaal! Je hebt er wel een flink tempo in zitten om naar drie dagen Bangkok al weer te verlaten;)

    Nog heel veel plezier daar.

    Spaterrrrrr

    Reijers

  • 14 Mei 2012 - 09:14

    Alex:

    Stefan,

    Mega leip die tempels! ben erg benieuwd naar de overige verhalen en foto's als je teug bent ;-)

    Groeten,
    Alex

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Mei 2012

Even omschakelen

20 April 2012

Zuider-eiland

05 April 2012

Engelse cursus en weekendtrips

22 Maart 2012

Alleen verder

08 Maart 2012

Tweede verslag
Stefan

Actief sinds 17 Feb. 2012
Verslag gelezen: 777
Totaal aantal bezoekers 18758

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2013 - 07 Maart 2014

Reis rond de wereld

18 Februari 2012 - 27 Mei 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: