Zuider-eiland - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Stefan Kerkhof - WaarBenJij.nu Zuider-eiland - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Stefan Kerkhof - WaarBenJij.nu

Zuider-eiland

Door: stefanvankerkhof

Blijf op de hoogte en volg Stefan

20 April 2012 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Tijd voor het vijfde verslag van mijn reis.

Het vorige verslag heb ik geplaatst voor het paasweekend. In het weekend van pasen heb ik samen met Joost een auto gehuurd. Vrijdagochtend konden we de auto ophalen en zijn we naar Matamata gereden. In Matamata is de filmset van de film The lord of the rings te zien. Ik ging er van uit dat dit niet zo heel veel voorstelden, maar het was mooier als verwacht. Het hele hobbit-dorp is daar gebouwd en het zag er extra goed uit doordat enkele maanden geleden de film 'The Hobbit' daar was opgenomen. Na dit te hebben gezien zijn we doorgereden naar Rotorua. In Rotorua hebben we Wai-O-Tapu bezocht. Wai-O-Tapu is een gebied waar door aardwarmte gekleurde waterpoelen ontstaan. 's Avonds zijn we weer verder gereden naar Taupo. Het was onze bedoeling om hier een plek te vinden om te slapen, maar dat viel tegen. Nadat we het bij vijf hostels hadden nagevraagd werd het duidelijk dat alle hostels, motels en hotels in Taupo voor die nacht vol zaten. Ons werd geadviseerd om het te proberen in de volgende grote plaats. Echter was ook hier geen plaats te vinden. Bij een motel konden we wel voor 10 dollar in de vergaderkamer slapen, hier waren dan wel geen bedden. Omdat de enige andere optie was om in de auto te overnachten, hebben we dit maar gedaan. Gelukkig had Joost een slaapzak en een deken bij en kregen we van het Motel nog een dun matrasje. Uiteindelijk hebben we nog goed geslapen.

Zondags zijn we naar natuurpark Tongariro gereden. Dit natuurpark bestaat uit drie werkende vulkanen. Hier hebben we een wandeling van 5 uur gemaakt waarbij je schitterende uitzichten had op de vulkanen. Die avond zijn we weer teruggereden naar Taupo om te overnachten, en deze keer hadden we gelukkig meer succes. De volgende dag zijn we naar Waitomo gereden, en hebben daar een drietal grotten bezocht. Vervolgens zijn we naar het dichtstbijzijnde strand gereden om de zonsondergang te zien. Tot onze verbazing was het zand op dit strand niet wit maar zwart.

Dinsdag ochtend zat onze trip erop en hebben we de auto weer ingeleverd in Auckland. Joost reisden weer verder en ik kon weer naar school. Die week was alweer de laatste week van de vier weken durende Engelse cursus. Dus na vier dagen school en vier nachten bij mijn gastgezin was het tijd om afscheid te nemen van mijn klasgenoten, kamergenoot en het gastgezin. Van het gastgezin kreeg ik als afscheidskado een vlag van Samoa en een lavalava (een samoaanse wikkelrok). Het was erg leuk en interesant om bij een gastgzin te verblijven en de vier weken zijn voorbijgevlogen.

Zaterdag ben ik naar het zuider-eiland van Nieuw-Zeeland gevlogen, naar Christchurch. Christchurch is voornamelijk bekend door de aardbevingen die de stad hebben getroffen. De laatste grote aardbeving is al meer als een jaar geleden, dus ik verwachte er niet zo heel veel meer van te zien. Niks bleek minder waar, het centrum is nog steeds niet toegankelijk en overal zie je puin liggen. Omdat ik maar weinig tijd heb om het zuider-eiland te zien heb ik er voor gekozen om met Hop-on Hop-off bussen te reizen. Dit houdt in dat je met de bus een toeristische route reist en op vooraf vastgestelde plekken stopt en overnacht. Omdat dinsdag de eerste dag was dat ik op de bus kon stappen ben ik drie nachten in Christchurch gebleven. Dinsdagochtend ben ik met de trein naar Greymounth gegaan en ben vanuit hier op de bus gestapt. Leuk gezelschap in de bus waaronder enkele Nederlanders en nog meer Duitsers. Dit is echer niet zo heel vreemd, want zo'n 40% van de backpackers die je tegenkomt komen uit Duitsland.

De eerste stop die we maakte was in Franz Jozef, hier hebben we overnacht. De volgende dag hebben we een gletsjer bezocht in Franz Jozef. Omdat deze gletsjer hoog in de bergen ligt en moeilijk te bereiken is werden we gebracht met een helikopter(mijn eerste keer in een helikopter). Daarna hebben we een wandeling over de gletsjer gemaakt, een geweldige ervaring.

Na gisteren een hele dag in de bus te hebben gezeten zijn we aangekomen in Queenstown. Hier blijven we tot zondag waarna we weer verder rijden. Nog een week in Nieuw-Zeeland en dan naar Zuid-Oost Azië. Het volgende verslag komt waarschijnlijk daar vandaan.

Groeten,
Stefan

• 20 April 2012 - 20:09

Andre Van Doornik:

Hallo Stefan,
    Jou verhalen blijven me boeien
    Geweldig wat je allemaal beleeft en mee maakt,
    Geniet nog van de rest van jullie reis,

gr Andre van Doornik

• 21 April 2012 - 08:49

Tom En Anke:

Steve,

Ziet er echt megavet uit allemaal. Gaaf dat je ook op de filmset van LOTR bent geweest! Nog heel veel plezier daar en vergeet niet af en toe te sporten anders wordt het zwaar afkloppen dadelijk;)

Groeten vanuit Zeeland (familieweekendje)

Tom en Anke

• 21 April 2012 - 10:25

Wilke En Maarten:

Ha Stefan,

Echt super mooie foto's! Die gletsjer en de helicoptervlucht lijkt ons echt een geweldige ervaring! Veel plezier nog!!

Groetjes,
    Wilke en Maarten

• 21 April 2012 - 18:28

Ivon En Martijn:

Hey graveyard mooi verslag! Veel plezier nog....

• 22 April 2012 - 11:39

Antoon Van Doornik:

Hallo Stefan
    Ik heb inmiddels al je verslagen gelezen en ik wil even kwijt dat het lezen van je verslagen enorm interresant en boeiend is.
    Geniet nog van het geen er komen gaat en heel veel plezier.

Gr, vanuit de Wijksestraat

• 22 April 2012 - 17:24

Lj En Tienes En Tily:

Hee graveyard,

Nog niet verbrand? Mooie verhalen kerel!! Lopen er leuke vrouwetjes rond daar in queensland? nog ff en dan eindelijk naar de spleetogen. Nec heeft net van psv verloren:) verder alles goed? Veel plezier nog!

Met vriendelijke groeten,

Joris, alex en luc

• 22 April 2012 - 21:26

Hanny:

Hoi Stef,

De foto's en verhalen zijn weer jaloersmakend mooi. Have fun, we zien uit naar je volgende verslag.

Veel groeten uit Puiflijk

• 23 April 2012 - 12:52

Hans En Hennie:

ja stef we zijn laat met onze reactie
    maar hebben je verhaal en foto's al een paar maal gelezen en bekeken
    Wat een geweldige natuurgebieden en die gletjer gaaf zeg.
    papa en ik zijn soms wel een beetje jaloers op je.
    stef geniet van alles wat je nog mee gaat maken en wat betreft deze site wij kijken al uit naar het volgende verslag
    lieve groet zoals je altijd schrijft,

Je ouders Hans en Hennie

• 23 April 2012 - 20:42

Willie Van Doornik:

Hallo Stefan,

Er gebeurt veel over de hele werled heen. Het wordt een reis die je hele leven zult herinneren. Een positieve ervaring en mooie verhalen. Geniet ervan. Groet Willie en Belinda em kids

• 29 April 2012 - 19:53

Jan En Corry:

Ha Stefan,
    Wat heb je het toch geweldig daar, super foto´s en je verhalen.Nog effe dan staat er voor jou weer een nieuwe uitdaging te wachten. Zuid
    Oost Azië
    lijkt me ook hartstikke mooi.
    Stefan, van harte proficiat met je verjaardag morgen, pak er maar een lekker pilsje op.
    Geniet verder nog van je reis.
    Groetjes, Jan en Corry

• 30 April 2012 - 10:37

Antoon Van Doornik:

Stefan van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele jaren
    Groeten vanuit de Wijksestraat
    Toon en de kinderen

• 30 April 2012 - 16:53

Marita:

Hoi Stefan, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!
    we hopen dat het voor jou een onvergetelijke verjaardag zal zijn, verder wensen we je nog fijne weken in Vietnam toe, we zijn erg benieuwd hoe je het daar gaat ervaren.
    groetjes van de gehele familie de Kleijne uit Landhorst

• 30 April 2012 - 18:34

Alda:

Stefan,
    hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag! Nog een goede voortzetting van je reis en veel plezier.
    Groeten, Alda