Engelse cursus en weekendtrips - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Stefan Kerkhof - WaarBenJij.nu Engelse cursus en weekendtrips - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Stefan Kerkhof - WaarBenJij.nu

Engelse cursus en weekendtrips

Door: stefanvankerkhof

Blijf op de hoogte en volg Stefan

05 April 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Het vierde verslag alweer van mijn reis.

Allereerst bedankt voor de reacties, erg leuk om te lezen.

Toen ik het vorige verslag schreef had ik nog niet veel gezien van Nieuw-Zeeland, inmiddels heb ik al wat meer gezien. In de weekenden die ik hier heb probeer ik de hoogtepunten van het Noorder-eiland te zien. Na de Engelse cursus blijf ik nog 2 weken in Nieuw-Zeeland. In die 2 weken probeer ik de hoogtepunten van het Zuider-eiland te zien.

Het eerste weekend ben ik op vrijdagavond met enkele klasgenoten naar een rugby wedstrijd geweest. Rugby is hier de populairste sport van het land. Nadat ik de regels begreep was het best leuk om naar te kijken, alleen blijft voetbal toch nog steeds mijn favoriet. Die zaterdag ben ik samen met mijn kamergenoot uit Oostenrijk met de boot naar Waiheke eiland vertrokken. Waiheke is een eiland in de buurt van Auckland met vele mooie natuur. Op Waiheke hebben we mountainbikes gehuurd en hebben op deze manier het eiland verkend. Het fietsen viel mij toch wel iets tegen omdat de heuvels hier wel iets hoger zijn dan in Nederland. Op zondag zijn we verder gereisd naar Coromandel. In Coromandel hebben we bezocht: whangapoua (een van de mooiste stranden van Nieuw-Zeeland), Cathedral cove (een doorgang in een rots) en Hot Water beach. Hot Water Beach is een strand waaronder een verwarmende steen/soort lava ligt. Hierdoor wordt water op het strand verwarmd. Als je een kuil graaft en er water in laat lopen heb je dus een heet bad. Iedereen op het strand is dus kuilen aan graven, en dat hebben wij ook gedaan. Dinsdagmorgen zat onze weekendtrip erop en zijn we terug gereisd naar Auckland.

Het tweede weekend ben ik op vrijdagavond met de bus naar Paihia gegaan. Vanuit hier heb ik op zaterdag met een tour Cape Reinga bezocht. Cape Reinga is het meest noordelijke punt van Nieuw-Zeeland. Ook komen hier twee zeeën samen, namelijk de Tasman sea en de Pacific Ocean. Tijdens de tour zijn we ook met de bus over een strand gereden, en hebben we gezandboard (met een plank van een zandheuvel af glijden). Erg leuke tour, alleen zat het weer niet echt mee. Op zondag ben ik met een boottocht door Bay of Islands gevaren. Bay of Islands is een gebied met enkele eilanden waar veel dolfijnen leven. Tijdens de boottocht hebben we ook vele dolfijnen gezien. Deze boottocht was ook zeker de moeite waard, En gelukkig was het weer deze dag ook een stuk beter. Zondagavond ben ik weer teruggekeerd naar Auckland.

Doordeweeks volg ik dus een Engelse cursus. Ik zit inmiddels in een andere klas als de eerste week van de cursus. Er zitten geen Nederlanders meer in mijn klas en de klas bestaat uit maar 6 personen. Doordat de klas zo klein is leer je wel veel meer. Als ik vroeg uit van school ga ik meestal na school fitnesse in een sportschool in het centrum van Auckland. Ook heb ik deze week meegedaan aan een pokertoernooi in het casino van Auckland. Helaas niet gewonnen.

Het gastgezin waar ik zit bevalt ook nog steeds. Het zijn erg aardige mensen, en het eten dat we iedere dag krijgen smaakt goed. Het meisje uit Japan dat ook bij het gastgezin zat is inmiddels vertrokken. Behalve mij is er nu alleen nog een jongen uit Oostenrijk. Het afscheid van het meisje uit Japan was wel iets aparts. De hele familie van het gastgezin kwam namelijk langs en iedereen moest een dans voordragen of een lied zingen in z'n eigen taal. Ik heb het Wilhelmus dus moeten zingen.

Joost is inmiddels ook aangekomen in Nieuw-Zeeland. Gisteren heb ik hem al gezien en zijn we samen door Auckland gelopen. Voor aankomend weekend hebben we met z'n tweeën een auto gehuurd en gaan we enkele plaatsen bezoeken. Door pasen en goede vrijdag heb ik nu ook twee dagen langer weekend.

vrolijk pasen.

• 05 April 2012 - 09:04

Joep Van Doornik:

Stef als je nog lang weg blijft wordt NEC nog kampioen!! Hahah

Veel plezier nog!

• 05 April 2012 - 20:45

Wilke En Maarten:

Ha Stef,

Wij wisten niet dat jij kon zingen?? Heb je ze alle 68 voorgedragen? Leuke foto's joh!! Veel plezier daar!!

Groetjes Wilke en Maarten

• 05 April 2012 - 21:13

Hanny:

WAUW, prachtige foto's maar ik wil ook graag dat filmpje zien waarop jij het Wilhelmus zingt ;p

Veel plezier nog en blijf genieten.

Groetjes vanuit Puiflijk

• 06 April 2012 - 11:52

Hennie :

Halo stef een leuk reisverslag en wat een mooie foto's , volgens mij ben je af gevallen als ik je zo zie liggen op het strand. fijn dat je het zo leuk hebt
    Ik kijk alweer uit naar het volgende verslag + foto's

Lieve groet vanuit Hernen

Hennie

• 08 April 2012 - 14:57

Corry En Jan:

Hoi Stefan,

Zo te lezen heb je het geweldig naar je zin. Maar daar kunnen wij ons ook wel iets bij voorstellen, het lijken ons prachtige landen. Goed dat je ook nog bezig bent met een engelse cursus. Het gaat helemaal goed komen met jou!

Nog een hele fijne reis.

Heel veel groetjes uit Wijchen van ons allemaal.

• 09 April 2012 - 09:30

Alda:

Hoi Stefan,

heb met terugwerkende kracht je verslagen gelezen en prachtige foto's bekeken. Wat zul jij al veel mooie ervaringen opgedaan hebben en nog steeds doen. Dapper en een hele onderneming om deze reis aan te gaan! Geniet van de komende weken en succes met de engelse studie.
    Groeten, Alda

• 10 April 2012 - 16:59

Martijn En Ivonne :

Hoi Stefan,
    Leuk verslag! We wensen jou nog veel plezier daar!
    Groetjes Martijn en Ivonne

• 15 April 2012 - 19:13

Alex:

Stefan!!!!

Ziet er goed uit allemaal!

Tom, Lj en ik zijn ook weer terug uit Rio de Janeiro, ook een geweldige ervaring.

Kijk uit naar je volgende verhalen!

• 17 April 2012 - 17:16

Tom:

Steve,

Zwaar leven daar volgens mij... :p nee geintje, ziet er goed uit!

Groeten

Reijers

• 17 April 2012 - 20:42

Marita:

Hallo Stefan, je hebt al erg veel ondernomen en veel mooie plaatsen gezien, een meer als geweldige ervaring lijkt mij dit.
    En zoals we kunnen zien op de foto's is het erg ruim, veel ongerept natuurschoon. Heel bijzonder dat je water op het strand kunt laten verwarmen door de natuur!!
    nog veel genieten de komende tijd, groetjes uit Landhorst